تقویت زبان انگلسی با خواندن کتاب

تقویت زبان انگلسی با خواندن کتاب

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

چه کتاب‌هایی برای بهبود زبان انگلیسی بخوانم؟ تقویت زبان انگلسی با خواندن کتاب آیا عملی‌ست؟ اگر بله، چه کتاب‌هایی برای این کار مفید است؟

شاید این سوال خیلی از شما باشد که چه کتابی یا مجله‌ای را برای یادگیری و بهبود زبان انگلیسی بخوانم؟ ولی جواب صحیح چیست؟ از کورا:

انتخاب روزنامه یا کتاب “توصیه شده” برای بهبود زبان انگلیسی، یک انتخاب اشتباه است. اگر شما واقعا به فکر بهبود زبان خودید، کتاب‌ها، رمان‌ها و روزنامه‌هایی را در دستتان بگیرید که خواندنشان شما را سرخوش می‌کند. چیزی که شما را مجذوب خود می‌کند، بسیار بیشتر از کتاب‌های توصیه شده به شما کمک خواهید کرد.

اهمیت این موضوع به این خاطر است که انگیزه‌ی شما برای ادامه مسیر یادگیری حفظ می‌شود. اگر اراده‌ی خودتان را یک عضله فرض کنید، مقدار زیادی از نیروی آن صرف متمرکز ماندن شما بر روی موضوعی که به آن علاقه ندارید خواهد شد. این کار شما را خسته و دلزده می‌کند. مطمئن باشید که دوام چندانی نمی‌آورید. در طرف مقابل خواندن چیزی که به آن علاقه دارید، نیاز به اراده‌ی خاصی ندارد. تنها با یک زور کوچک استارت را می‌زنید و خلاص.

و اما این سوال یک جنبه‌ی مهم دیگر نیز دارد: شما تنها با خواندن، در انگلیسی روان نخواهید شد. درست است که خواندن یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت زبان و به خصوص دایره‌ی لغات شماست، ولی برقراری ارتباط با دیگری خودش مهارتی جداگانه است. به انگلیسی بنویسید، صحبت کنید، و با دیگران حرف بزنید تا شیوایی در زبان را به دست بیاورید.

2 دیدگاه

  1. سلام

    میشه درباره تجربه خودتان در یادگیری زبان انگلیسی و ترجمه بنویسید(شما تا به حال دو کتاب را در سایت‌تان ترجمه و منتشر کرده‌اید)

    اینکه برای حفظ لغات از چه روشی استفاده میکنید

    ممنون میشوم اگر در این باره در سایت‌تان مطلبی داشته باشید

    • سلام احسان عزیز.
      چشم، حتما پستی در خصوص راهی که رفتم روی ایلولا می‌گذارم.

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد