ده نشانه عشق واقعی چیست

نشانه عشق واقعی

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

عشق واقعی، آنگونه که مردم فکر می‌کنند اتفاق نمی‌افتد. اگر می‌خواهید بدانید که عشق شما از عصاره‌های یک عشق واقعی مملو است، بد نیست که نگاهی به این ده نشانه عشق واقعی بیندازید.

اگر درگیر رابطه‌ی عشقی‌ای شده‌اید که هیچکدام از این نشانه‌ها را ندارد، نترسید، شاید رابطه‌ی شما هنوز به پختگی لازم نرسیده و در مرحله‌ی شور و شوق احساسی اولیه قرار دارد.

احتمالا عشق در نگاه اول را می‌شناسید. کسی را می‌بینید و ناگهان حس می‌کنید قلبان کنده شده و به دنبال او می‌رود. این نوع عشق، یک شیفتگی احساسی نابخردانه است. البته نابخردانه به این معنی که منطقی در پس آن قرار ندارد و صرفا ویژگی‌های فیزیکی شخصی شما را اسیر خود کرده است. شما با آتشفشانی از احساسات عاطفی و جنسی محاصره و در نهایت اسیر می‌شوید.

بد نیست که برای آزمایش عیار این عشق، آستین‌هایتان را بالا بزنید. شناخت یکدیگر در این بین بسیار مهم است. از طرفی رضایت و شادی در رابطه نیز تعیین‌کننده است. اگر می‌بینید که هر کاری می‌کنید، شادی راهش را به رابطه‌تان باز نمی‌کند، بهتر است بی‌خیال یکدیگر شوید و به دنبال شخص دیگری بروید.

ولی به سراغ ده نشانه عشق واقعی برویم.

۱) شما دو نفرید که مهمید و نه بقیه

مطمئنا تمایل عجیب دیگران برای دادن نظرات “کارشناسانه” در خصوص «رابطه‌ی شما» را مشاهده کرده‌اید. خانواده و دوستان، جملات قصاری در خصوص‌تان خواهند گفت و شما را مستفیض خواهند کرد. اگر رابطه‌تان را از نظرات سطحی دیگران هر ننه قمری محفوظ نگه داشتید، می‌توانید امید داشته باشید که رابطه‌ی قدرتمندی را پایه‌گذاری کرده‌اید.

اگر در این رابطه شما «ما» را به «من» ترجیح می‌دهید، نشانه دیگری از عشق واقعی را بر سینه‌ی خود سنجاق کرده‌اید. در یک تیم، حرفی از «من» نیست. اگر می‌بینید که در گفتگوهایتان مدام یکدیگر را جمع می‌بندید و از عبارت‌هایی مانند «ما فکر می‌کنیم… ما انجام می‌دهیم… ما رفتیم… ما آمدیم…» استفاده می‌کنید، به شما تبریک می‌گوییم چرا که این «ما» نشانه‌ی خوبی است.

۲) شما با یکدیگر صادقید

مدام اسرار خود را از شریکتان مخفی می‌کنید؟ متاسفانه این یک نشانه برای رابطه‌ای‌ست که دو طرفش به هم نمی‌آیند. وقتی بحث بر سر عشق واقعی می‌شود، صحبت از اشتراک گذاشتن تمام چیزهایی‌ست که برای‌تان اتفاق می‌افتد. ااگر در مقابل شریکتان دریچه‌ی قلبتان را باز می‌کنید و هر چه در درون آن می‌گذرد با او به اشتراک می‌گذارید، یکی از نشانه‌های عشق واقعی را یدک می‌کشید. عادت روزانه برای در میان گذاشتن اطلاعات در خصوص کارهایی که قرار است انجام شود، و احساسات و افکار شخص با شریکش نشانه‌ی خوبی از یک رابطه‌ی ساده، سالم و واقعی است.

۳) رابطه‌ی شما به شما اعتماد به نفس می‌دهد

به این خاطر که خودتان را پیدا کنید و بشناسید وارد یک رابطه‌ی عاشقانه نشوید. هویت شما نیمه‌ی گمشده‌ی یک انسان دیگر بودن نیست. بلکه هویت شما، خود شمایید. قرار نیست که همه‌ی چیزهایی که او دوست دارد، همه‌ی کتاب‌هایی که او می‌خواند و کارهایی که می‌کند خوشایند شما باشد. سرگرمی‌های خودتان را داشته باشید. قبل از اینکه کس دیگری را دوست داشته باشید، بایستی که خودتان را دوست بدارید. خودتان را بشناسید؛ اینکه چه از زندگی می‌خواهید را دریابید. این ویژگی‌ها، خصوصیات جذابی از چشم پارتنر شما خواهند بود. در نتیجه رابطه‌ی شما نبایستی باعث شکسته شدن اعتماد به نفستان باشد. بایستی بتوانید که بیشتر از هر وقت دیگر خودتان باشید.

۴) دوستش دارید به خاطر آن چیزی که هست

همینطور که رابطه‌ی شما شکوفا می‌شود و جلو می‌رود می‌بینید که بخشی آن ویژگی‌های خوب، شوخ طبعی‌ها، و شخصیت خاصش کم‌کم آن زرق و برق اولیه‌اش را از دست می‌دهد. کم‌کم مشکلاتش به چشم‌تان خواهد آمد. اینجاست که شما او را نه به عنوان یک فرد استثنایی که به عنوان یک انسان با همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌هایش خواهید دید. اگر اصرار دارید که شریک شما، یک انسانِ یک سره سفید است، مشکل جدی با دیدن او به عنوان یک انسان دارید.

پذیرفتن این نکته که شریک‌تان می‌تواند به عنوان مثال گاهی خودخواه بوده و همیشه هم دل به حرف‌هایتان ندهد، پذیرش واقعیتی‌ست انکار ناپذیر. پذیرش از ارکان مهم یک عشق واقعی‌ست. زمانی که خودتان را در موقعیتی دیدید که با وجود مشاهده‌ی سیاهی‌ها و سفیدی‌های شریک‌تان باز هم دوستش دارید، بدانید که نشانه‌ای از عشق واقعی را با خود به همراه دارید.

۵) به همدیگر احترام می‌گذارید

اگر هر دوی شما به احساسات، نگاه، و نقطه‌نظرات یکدیگر احترام می‌گذارید، برگ برنده‌ی بزرگی برای رابطه را در دستان خود خواهید داشت. احترام جزء طبیعی از رابطه با کسی‌ست که دوستش دارید. اگر به شما احترام می‌گذارد، آماده‌ی حرکت در ادامه‌ی مسیرید.

۶) هر دو برای رابطه‌تان تلاش می‌کنید

درک و فهم یکدیگر، و تلاش برای شکوفا شدن رابطه با کمک کردن به یکدیگر، بهترین نتایج را برای رابطه‌تان به ارمغان خواهد آورد. رابطه‌ای که یک طرف طلب می‌کند و طرف دیگر می‌دهد، بعد از مدتی به یک بازی یک طرفه و باری بر روی یک شخص تبدیل می‌شود. این اضافه‌بار بر روی دوش یک طرف، او را در نهایت خسته می‌کند و گلِ رابطه پژمرده خواهد شد. اگر به فکر رابطه‌تانید، به نشستن و دیدن اکتفا نکنید. حتی اگر از شما خواسته نمی‌شود، برای شکوفا شدن رابطه تلاش و سهم خود را ادا کنید. خوشبختی در یک رابطه از تلاش هر دو طرف برای پیشبردش نشات می‌گیرد.

۷) بایستی فراموش کنید و کینه به دل نگیرید

یک کلمه شاید به سادگی و حتی بدون منظور خاصی از زبان یکی از طرفین جاری شود. همین مورد می‌تواند باعث یک کینه‌ی شتری در دل طرف دیگر شود. در اینجاست که اهمیت بخشش خودش را نشان می‌دهد. بخشش نشانه‌ی ضعف نیست، بلکه برعکس نشانه‌ی بزرگمنشی و بزرگواری برای حفظ رابطه است. بخشش مساوی با فراموش کردن نیست. بلکه مساوی با گذشتن از چیزی‌ست که اتفاق افتاده است. کینه‌ورزی و به دل گرفتن، فقط لوح سفید رابطه را خط خطی می‌کند. بخشش بسته‌ای‌ست که با خودگذشتی، تواضع و عشق پر شده است. البته در حین بخشش مورد ۶ را نیز در نظر داشته باشید. آیا طرف شما واقف به اشتباهش است و می‌خواهد که برای رابطه تلاش کند یا خیر. در این پست ایلولا در خصوص بخشش و اعتماد دوباره بیشتر صحبت کرده‌ایم.

۸) دلتان می‌خواهد وقتتان را با هم سپری کنید

از ته دل می‌خواهید که با یکدیگر زمان‌تان را بگذرانید و بهانه‌تراشی برای تنها یا با دیگران بودن، نکنید. حتی خواندن روزنامه را در کنار شریک‌تان به هر چیزی ترجیح می‌دهید. به عبارتی حضور او به شما در نهایت آرامش می‌دهد.

۹) ارزش‌های پایه‌ای و درونی یکسانی دارید

آیا از روح و روحیه‌ی یکسانی برخودارید و اعتقادات اخلاقی یکسانی دارید؟ در خصوص اعتقادات نصفه و نیمه، وجود تعارض مشکلی را ایجاد نمی‌کند، ولی در خصوص ارزش‌های اصلی، بهتر است که هماهنگ باشید چرا که دیر یا زود آن ارزش‌ها در رابطه خودشان را نشان می‌دهند. یک عشق سطحی، این اختلافات را نادیده گرفته و در نهایت همین تفاوت‌ها بلای جانش می‌شود؛ در جایی که یک عشق واقعی قوت قلبی می‌شود بر این ارزش‌های اصلی.

۱۰) کنار او احساس امنیت می‌کنید

بدون توجه به اینکه شریک شما مرد است یا زن، بایستی که حضورش (نه صرفا فیزیکی بلکه حضورش در زندگی شما) به شما قوت قلب، امنیت و خاطر جمعی بدهد. باید حس کنید که او در حال محافظت کردن از شماست. مانند یک فرشته‌ی نگهبان بالای سرتان ایستاده و از گزند مشکلات رهایی‌تان می‌دهد. کسی که چیزی بر خلاف این را برای شما تداعی می‌کند، و دائم حضورش به شما حس عدم امنیت و اعتماد به نفس می‌دهد مطمئنا نیمه‌ی گمشده‌ی شما نیست. کنارش بزنید.

این مطلب برگرفته از سایت Thinking Humanity است.

7 دیدگاه

  1. ادمین من هنوز بعد شیش ماه دارم بهش فکر می‌کنم. همیشه می‌خواست دوست عادی باشیم ولی من نمی‌تونستم، من همشو می‌خواستم. ????

  2. آها.
    آره جالبه ولی من تو هر سایتی رفتم مطالبشون تقریبا تو ی سطح بود.
    اگه یه وقت اطلاعات بیشتری پیدا کردین، بگین لطفاً.چون من خیلی کنجکاوم بیشتر راجب خودم تو این زمینه بدونم.

  3. سلام.
    شما اطلاعاتی هم در رابطه با افراد ساپیوسکشوال دارید؟؟
    تو سایت های دیگه خوندم، ولی اطلاعات بیشتر از اون رو خواستم ک پیدا نکردم.
    چون خودم تیپ شخصیتیم اینطوریه.خیلی دوس دارم بیشتر راجبش بدونم.
    اگه اطلاعات دیگه ای دارید تو این زمینه، ب من بگید لطفاً.

    • سلام.
      متاسفانه نه، ولی صادقانه بگم اولین بار از شما و با همین کامنت به وجودشون پی بردم. گرایش جالبیه.

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد