با هم از عشق ورزیدن دست نکشید

با هم از عشق ورزیدن دست نکشید

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

سوالی با این مضمون در کُورا پرسیده شده: «جمله‌ای که زندگی شما را تغییر داد چه بود؟» و پاسخ در خصوص رابطه و زندگی مشترک بود: «همزمان از عشق ورزیدن دست نکشید». به سراغ پاسخ می‌رویم:

{
چندین سال پیش که جوان بودم یک مقاله در خصوص سالگردها می‌خوندم. یک زوجی بود که پنجاهمون سالگرد ازدواجشان را جشن می‌گرفتند. مصاحبه‌کننده از اون‌ها پرسید راز دوام ازدواجشون چی بود؟ و شوهر پاسخ داد که: «ما هیچکدوم به طور همزمان دست از دوست داشتن اون یکی برنداشتیم».

اون گفت که خیلی وقت‌ها بود که یکی از ماها برای عشق ورزیدن به دیگری با مشکل مواجه می‌شد. این زمان‌ها دقیقا همون‌هایی بود که طرف مقابل برای پر کردن خلاء ایجاد شده، نه‌تنها دست از عشق ورزیدن نمی‌کشید، بلکه برعکس عشق و علاقه‌ش رو به طرف مقابل نشون می‌داد.

این حرف زندگی من رو تغییر داد. عشق یک بازی و سرگرمی نیست. من از اون روز یاد گرفتم که عشق، مسئولیت در قبال دیگری را با خودش داره.

حرف‌های حکیمانه‌ی اون مرد پیر، که هرگز ندیدمش، چیزی بود که هیچوقت فراموش نمی‌کنم.
}

شعله‌ی عشق اگر تلاش برای تداومش نباشد، زود خاموش می‌شود. وقتی قرار است که ذغالی را با نفت روشن کنید، اگر به درستی به آتش نرسید، شعله‌ای کشیده شده و خاموش می‌شود و تمام. برای حفظ رابطه‌ی رمانتیک لازم است که زمان بگذارید و درایت به خرج دهید. گاهی تکنیک‌های ساده می‌تواند نجات‌دهنده‌ی یک رابطه‌ی خوب ولی در حال نزول باشند. دقیقا مثل همین نکته‌ای که در پاسخ این فرد وجود داشت.

1 بازتاب

  1. حسادت در رابطه عاطفی - ایلولا

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد