چگونه زبان جدید بیاموزیم؟ بخش چهارم

Learn-English-Part4

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

در بخش‌های اول، دوم، و سوم مقاله چگونه زبان جدید بیاموزیم در خصوص راه طولانی و دراز زبان‌آموزی صحبت کردیم. اینکه بهتر است قبل از هر چیزی انگیزه‌های خود را برای پیمودن این مسیر نه چندان سخت ولی بلند مشخص کنید و با گام‌هایی محکم در این راه قدم بردارید چرا که ناامیدی در طول مسیر بارها به سراغ‌تان خواهد آمد. اما بایستی مطمئن باشید که خورشید امید در پس کوه‌های بلند منتظر شماست و اگر مرد راه هستید به نتیجه خواهید رسید. در این بخش اما به شما منابعی را معرفی می‌کنیم که شما را برای هرچه بهتر پیمودن میسر یاری می‌کند. این منابع را پس از سال‌ها سبک و سنگین کردن انواع برنامه‌های آموزشی گردآوری کرده‌ام و امیدوارم که برای شما هم مفید واقع شود.

 

English Learning

اول از همه اگر واقعاً تازه‌کارید و هیچ ایده‌ای در خصوص زبان ندارید بهتر است که با برنامه‌ای که از سطوح ابتدایی، شما را با زبان خارجی آشنا می‌سازد، کار کنید. از این بین برنامه‌ی Rosetta Stone با استفاده از تصاویر و مکالمات و کلمات خیلی پایه‌ای می‌تواند شما را از این مرحله خارج کند. بعد از پایان کار با برنامه‌ی مفرح Rosetta Stone انبوهی از منابع یادگیری زبان انگلیسی بر روی اینترنت در پیش روی شما ظاهر خواهد شد.

شما بعد از Rosetta Stone لازم است که دایره‌ی لغات خود را افزایش و از طرفی طبق نظر کارشناس ما به زبان انگلیسی (حتی بدون فهمیدن) گوش فرا دهید.

برای این‌کار بهترین سری کتاب‌هایی که می‌شناسم را خدمتتان معرفی می‌کنم. 4000 Essential English Words در شش کتاب نزدیک به چهار هزار کلمه‌ی ضروری را به شما یاد می‌دهد. نقطه‌ی قوت این برنامه، تمرین‌ها به علاوه‌ی داستانی هست که در آن از کلمات آموزش‌داده‌شده‌ی هر درس استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز خیلی به کارتان خواهد آمد.

در کنار آن شاید بد نباشد در روز دقایقی را صرف گوش دادن به یک رادیوی انگلیسی‌زبان بکنید. اپ اندرویدی English Listening حاوی کلی فایل صوتی از اخبار روز دنیاست که می‌تواند در این زمینه به شما کمک شایانی بکند.

هرچقدر پیشرفت کنید آماده‌ی شنیدن فایل‌ها پیچیده‌تر خواهید شد. در این بین VOA Exploration فایل‌های صوتی شنیدنی را به شما عرضه می‌کند که در کنار آموزش زبان، مطالب مفید دیگری هم یاد خواهید گرفت.

و اما یکی از بهترین منابع Effortless English هست که توسط شخصی به نام AJ Hoge آماده شده. در این سری آموزشی بنا بر تکرار است و تکرار. اگر دوره‌های آن را با موفقیت پشت سر بگذارید دیگر لازم نیست که گرامری را به یاد بیاورید چرا که به صورت خودکار آن‌ها را در مکالماتتان اعمال خواهید کرد.

بد نیست در طول این مسیر، وبسایتی را معرفی کنم که پادکست‌های آموزش زبان برای دانش‌آموزان متوسط و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. ESL Podcast در این زمینه نظیر ندارد. دکتر جف مک‌کوئیلن کاری کرده کارستان و تا به حال بیش از ۱۰۰۰ پادکست آموزشی که در آن یک مکالمه را به همراه جزئیات آموزشی در قالب درسی حدوداً ۲۰ دقیقه‌ای شرح می‌دهد آپلود و در کنارش نزدیک به پانصد English Cafe نیز برای شما قرار داده است. انگلیش کَفِیْ‌ها واقعاً شنیدنی هستند. پر از نکات آموزشی به همراه اطلاعات عمومی در خصوص فرهنگ و آداب و رسوم، به‌خصوص از نوع آمریکایی.

برنامه‌ی دیگری که در یادگیری به شما کمک خواهد کرد اسمش Memrise است. می‌توانید آن را از گوگل‌پلی دانلود و استفاده کنید.

برنامه English Listening Android APP را هم از اینجا دانلود کنید.

VOA Exploration در این پیوند منتظر شماست.

تمام کارهای دکتر مک‌کوئیلن را در وب سایتش «ESL Podcast» می‌توانید دانلود کنید.

ممکن است در آینده این پست توسط منابع دیگری نیز به‌روز شود. پس بهتر است مشترک دیدگاه‌های این پست شوید.

چنانچه با دریافت هرکدام از موارد فوق مشکلی دارید از طریق نظرات با من در میان بگذارید.

اجتماعی باشید و به اشتراک بگذارید…

4 دیدگاه

  1. این مطالب و هینتای ریز خیلی کمک کنندن.
    میشه اگه امکانش هست درباره نحوه درس خوندن توی دانشگاه هم مطلب بزارید؟
    من کلی سوال دارم و مشتاق شنیدن پاسخ های شمام.
    با سپاس
    ف.ت

  2. این مطالب و هینتای ریز خیلی کمک کنندن.
    میشه اگه امکانش هست درباره نحوه درس خوندن توی دانشگاه هم مطلب بزارید؟
    من کلی سوال دارم و مشتاق شنیدن پاسخ های شمام.
    با سپاس
    ف.ت

  3. سلام،از مطالب خوب واموزنده شما بسیار اسنفاده کردم .خلاصه کتابهایتان عالی بود به دوستان هم معرفی کردم.همیشه پرانرژی باشید.

  4. درود و خدا قوت
    از مطالبتون بسیار لذت بردم بسیار عالی و مفید بودن…

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد