یادگیری و ورزش | بهترین زمان برای ورزش کردن

بهترین زمان برای ورزش کردن

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

در حال خرخونی برای یک امتحان بزرگ یا به خاطر سپردن پاورپویینت برای یک ارائه‌ی مهم هستید؟ بهتر است که استراحتی کوچک به خودتان بدهید و به باشگاه بروید. من نمی‌گویم، تحقیقات علمی می‌گوید یادگیری و ورزش با هم روابط صمیمی دارند.

rd reader's digest

تحقیق جدیدی که در ژورنال Cognitive Research مرتبط با تحقیقات شناختی انجام شد می‌گوید: فقط پنج دقیقه از ورزش سبک بعد از هر نشست در یادگیری به شما در ارتقاء حافظه کمک می‌کند.

محققانی از دانشگاه استان نیوساوت‌ولز در سیدنی، استرالیا به سرپرستی دکتر استیون مُست، چهار آزمایش روی ۲۵۰ دانشجوی دوره لیسانس انجام دادند. هدف آن‌ها ارزیابی حافظه‌ی دانش‌آموزان قبل و بعد از پنج دقیقه ورزش بود.

از هر چهار آزمایش الگوهای جالب توجهی بیرون آمد. اول از همه اینکه زنانی که یک فعالیت فیزیکی سبک بعد از یادگیری انجام دادند بهتر از سایر زنان نمره کسب کردند. تاثیر ورزش بعد از یک نشست یادگیری بسیار قابل توجه بود.

در ثانی این موضوع در خصوص مردان صادق نبود. دکتر مُست گمان می‌کند که این موضوع می‌تواند با آزمایش شناسایی چهره مرتبط باشد؛ در این تحقیق از آزمون شناسایی چهره استفاده شد و جالب است بدانید که تمام تصاویر از چهره‌ی مردان بود. اگر زن‌ها به صورت مردها بهتر پاسخ دهند، ممکن است که نتیجه‌ی این تحقیق تحریف شده باشد.

دکتر مست می‌گوید:

مشخص نیست که تفاوت در جنسیت در اینجا مصداق دارد یا شرایط آزمایش موردی داشته که اجازه مشاهده‌ [تاثیر مثبت ورزش] در زنان را داده ولی در مردان را نه.

مطمئنا تحقیقات بیشتری برای تعیین دقیقِ تاثیر مثبت ورزش روی حافظه نیاز است؛ اما این اولین مطالعه‌ای نبوده که رابطه‌ی حسنه و مستقیم بین حافظه و تمرین ورزش را نشان داده است؛ در حقیقت تحقیقات زیادی نشان‌دهنده‌ی افزایش قدرت یادگیری با فعالیت فیزیکی هستند. پس چه مرد باشید چه زن، بد نیست که بند کفش‌هایتان را محکم کنید.

دویدن

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد