زوج‌ها برای یک رابطه‌ی خوب بهتر است همدیگر را آن‌فرند کنند!

خداحافظ

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

بهترین راه برای کنار هم دیگر بودن چیست؟ شاید صحبت کردن، ولی نه از طریق فیس‌بوک و اینستاگرام.

این‌ها صحبت‌های ایان کرنر، مشاور و متخصص در امور زوجین است که در مصاحبه‌ش با PRI به آن‌ها اشاره کرد. ایان در خصوص مشکلاتی که بچه‌های دنیای تکنولوژی، یعنی شبکه‌هایی مثل فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانند برای یک رابطه‌ی خوب ایجاد کنند صحبت کرد و به این موضوع اشاره نمود که راه کنار آمدن با آن‌ها، بستن‌شان است.

مشاهدات کرنر نشان می‌دهد که زوج‌هایی که از تلفن‌های هوشمند و یا کامپیوترهایشان برای ارتباط با یکدیگر زمانی که در یک مکان هستند، استفاده می‌کنند و گفتگوهای چهره به چهره به این خاطر که سرشان در تلفن‌شان است ندارند تمایل به ترک رابطه بیشتری دارند.

کرنر می‌گوید مطالعات نشان داده که حتی وجود این گجت‌های هوشمند در حالت خاموش و سایلنت هم بر گفتگوی زوج‌ها تاثیر می‌گذارد و ترس از شنیده نشدن را در آن‌ها تقویت می‌کند.

البته تکنولوژی، یک سره برای روابط بد نیست و می‌تواند ارتباط خوبی بین زوج‌ها نیز برقرار کند. به عنوان مثال زوج‌هایی که به بازی‌هایی مثل ماینکرافت و یا امثالهم می‌پردازند ارتباط قوی‌تری با یکدیگر پیدا می‌کنند.

در سوی دیگر مرکز تحقیقات Pew در یک تحقیقی نشان داد که ۲۱ درصد از دارندگان تلفن همراه و یا کاربران اینترنت که در یک رابطه، متعهد هستند احساس نزدیکی بیشتری به شریکشان به این خاطر که به صورت آن‌لاین و یا از طریق پیام کوتاه با آن‌ها در ارتباط هستند می‌کنند. به علاوه ۷۴ درصد از زوج‌ها اعلام کردن که اینترنت تاثیرات عمدتاً مثبتی را بر روی رابطه‌ی آن‌ها می‌گذارد.

کرنر به سازگاری تکنولوژیکی اشاره می‌کنند. سازگاری تکنولوژیکی به این معنی که زوج‌ها از نظر علایق در دنیای تکنولوژی به یکدیگر شبیه باشند. به عنوان نمونه رابطه‌ای را در نظر بگیرید که زن می‌خواهد دائما از طریق فیس‌بوک با شوهری که علاقه‌ای به این شبکه ندارد، در تماس باشد. این عدم سازگاری می‌تواند منجر به ایجاد تنش شود.

کرنر همچنین اشاره می‌کند زن و یا شوهری را در نظر بگیرید که عادت کرده تمام جنبه‌های زندگی را بر روی اینستاگرام پست کند. صرف نظر از نا امن بودن این کار برای یک خانواده، و به وجود آوردن خطرات بالقوه برای آن، تصور کنید در یک تعطیلات آخر هفته‌ای هر کسی یک بستنی دستش گرفته و با فراغ بال در حال نوش جان کردن آن است که مادر خانواده تمام تلاشش را می‌کند تا همه را در یک کادر برای یک عکس قشنگ در اینستاگرام آماده کند. بسیار محتمل است که این حالت، وضعیت چندان خواستنی برای سایرین نباشد و باز هم باعث ایجاد تنش، حداقل به مرور زمان شود.

مثلا مرکز تحقیقات Pew در یک نظرسنجی دیگر نشان داد که ۶۲ درصد از افراد اعتقاد دارند که استفاده از تلفن در رستوران کار ناشایستی‌ست. و این به این معنی‌ست که ۳۸ درصد باقی‌مانده با این موضوع مشکلی ندارند. اکنون تصور کنید که یک نفر از ۶۲ درصد بخواهد با یک نفر از ۳۸ درصد در رستوران قراری بگذارد. این عدم سازگاری تکنولوژیکی می‌تواند منجر به ایجاد صدمات قابل توجهی در رابطه شود.

و اما راه چاره گرفتن یک رژیم دیجیتالی است تا بتوان روابط را به حالت خوب بازگرداند. کرنر عنوان می‌کند که وقت‌گذرانی با شریک زندگی، به دور از دستگاه‌های مدرن همانقدر که در زندگی افراد تاثیر مثبت می‌گذارد، می‌تواند زندگی جنسی آن‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و آن را بهبود ببخشد.

اگر شما هم احساس می‌کنید که وجود این وسایلِ نه چندان هوشمند در زندگی و رابطه‌ی شما با افرادی که در کنارشان حداقل حضور فیزیکی دارید، تاثیر فراوان و از نوع زیانبار دارد، بهتر است که نزدیکنتان را آن‌فرند کنید و کمی رو در رو با یکدیگر وقت بگذرانید.

منبع: LifeHack

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد