چرا من نتوانم!؟ (شکست)

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

شکست تجربه‌ای‌ست که تقریبا همه‌ی ما تجربه‌اش کردیم ولی برداشت‌هایمان نسبت به آن متفاوت است. اکثریت‌مان شکست یا ناکامی را برابر با هدر رفتن تمام و کمال وقت و سرمایه می‌دانیم ولی واقعیت این است که در راه رسیدن به هرچیزی لاجرم ناکامی‌هایی وجود دارد. و این شکست‌ها برابر با بن‌بست نیستید بلکه سنگی، پیش پای شما هستند. شما با هر شکست یک تجربه در راه رسیدن به هدف پیدا می‌کنید پس در برابر هزینه‌ی شکست، چیزی به دست می‌آورید. در اکثر مواقع اگه سنجیده مسیر پیش روی خود را انتخاب کنید این شکست‌ها هزینه‌های جزئی را با خود به همراه دارند و در طرف دیگر تجربه‌ی ارزشمندی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

شکست و موفقیت
شکست مسیر مخالف موفقیت نیست بلکه این دو با هم همسیر هستند.

البته راه‌هایی برای اجتناب از شکست هم وجود دارد و یکی از آن‌ها دست روی دست گذاشتن است که مطمئنا اگر هدفی در سر دارید انتخابش نخواهید کرد. از جمله راه‌های دیگر برای اجتناب از شکست خوردن استفاده از تجربیات دیگران هست ولی به هر حال هرچقدر هم به دیگران گوش فرا دهید شکست‌های ریز و درشتی را در مسیر موفقیت تجربه خواهید کرد ولی مطمئنا حرکت در مسیر با ذهن باز و گوش شنوا هزینه‌های کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

بار دیگر ناکامی‌های مسیر را معلمی سخت‌گیر در نظر بگیرید که درس خوبی را برای ادامه‌ی مسیر به شما می‌دهد. جالب است بدانید که سیم‌پیچی مغز ما به صورتی‌ست که درس داده‌شده توسط ناکامی‌ها را بهتر از هر درس دیگری یاد می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا پخته‌تر و هوشمندانه‌تر مسیر موفقیت را طی کنید.

نگذارید که ترس از شکست شما از رسیدن به رویاهایتان باز دارد. با مخ به دیوار خوردن، بعد از یک تلاش جانانه، بهتر از دست روی دست گذاشتن و حسرت فرصت‌های از دست رفته را خوردن، است. جسارت داشته باشید ولی برای ساختن زندگی که طالبش هستید قدم پیش بگذارید.

برای خواندن سایر مطالب مرتبط با چرا من نتوانم!؟ تگ مربوطه را دنبال کنید.

1 بازتاب

  1. چرا من نتوانم!؟ (مهارت) - ایلولا

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد