بهترین راه پاک کردن SSD

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

پاک کردن اطلاعات از روی حافظه‌های جانبی در زمانی که می‌خواهیم آن‌ها را دور بیاندازیم یا به فروش برسانیم بسیار مهم و حیاتی‌ست. شاید با خودتان بگویید که «چیز خاصی روی حافظه نداریم» ولی معمولا اطلاعات حساسی از خودتان بر روی حافظه (حداقل در دوره‌ای) ذخیره کرده‌اید. پس بهتر است روزه‌ی شک‌دار نگیرید و از شر دلهره خلاص شوید. بهترین راه پاک کردن SSD چیست؟

وقتی حرف از هاردهای HDD می‌شود شاید قرار دادن یک آهنربای قوی در کنار آن، یا استفاده از برنامه‌های خاص برای Wipe کردن اطلاعات، یا فرمت کردن و پر کردن حافظه با اطلاعات مزخرف مفید واقع شود. ولی در خصوص هاردهای SSD اوضاع فرق می‌کند. شاید به همین خاطر است که اپل گزینه‌ی Secure Erase را در قسمت «ابزار دیسک مک» را برای حافظه‌های SSD حذف کرده است.

شاید سوراخ کردن هارد فکر خوبی باشد. مهمان کردن یک هارد دیسک به چند سوراخ با دریل قبل از بازیافت برای یک هارد HDD می‌تواند مفید باشد ولی در خصوص SSD با توجه به اینکه اطلاعات بر روی چیپ‌های مختلف نگه‌داری می‌شوند جوابگو نیست. در اصل با سوراخ کردن SSD شما تنها مقداری از آن اطلاعات را از بین می‌برید.

پس راه‌حل نهایی چیست؟

رمزنگاری! حافظه‌ای که می‌خواهید بفروش برسانید یا نابود کنید را ابتدا رمز کنید. در ویندوز از bitlock و در مک از FileVault کمک بگیرید و کل حافظه را رمز کنید. سپس آن را فرمت کنید. اینگونه اگر کسی در فکر بازیابی اطلاعات باشد، عملا به مقداری اطلاعات رمز شده می‌رسد که بدون کلید قابل بازیافت نیست.

حتی گاهی افراد این کار را دو مرتبه تکرار می‌کنند. حافظه را رمز می‌کنند، فرمت می‌کنند، باز رمز می‌کنند و باز فرمت می‌کنند.

برگرفته شده از تک‌راداردات‌کام

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد