رابطه – عاشقانه – و حفظ آن

رابطه عاشقانه

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

تعدادی از ما بعد از تجربه‌ی چندین رابطه در نهایت به نتایجی در مورد خودمان و شخصیتمان در خصوص برقراری رابطه با دیگران می‌رسیم. درست است که این تجربه‌ها به شما برای ساختن رابطه‌های بعدی کمک می‌کند ولی نبایستی فراموش کنید که آنچه بین شما و شریکتان اتفاق می‌افتد، روند منحصر به فرد خود را طی می‌کند. به عبارتی اگر شما در ده رابطه‌ی اخیرتان با ده نفر به مشکل یکسانی خوردید، این دلیل نمی‌شود که در رابطه‌ی یازدهم هم دقیقا همان شرایط پیش بیاید. قضاوت کردن رابطه‌ها که به فاکتورهای بیشماری گره خورده‌اند و حکم کلی برای آن‌ها پیچیدن، کمی ساده‌انگارانه به نظر می‌آید.

با این حال گاهی خوش‌شانسیم و به کسی برمی‌خوریم که بهترین انطباق را با ما و شخصیت ما دارد. منظورم به هیچ عنوان صرفا تفاهم نیست بلکه آن ترکیب خوبی‌ست که از شما و او ساخته می‌شود. ممکن است که او اهل ریسک‌کردن باشد و شما نباشید. در تمام طول زندگی به خاطر ریسک‌پذیر نبودنتان جا زده‌اید. حالا شریکتان می‌تواند به شما کمک کند تا شکوفا شوید. درست است که در این زمینه تفاهم ندارید، ولی این هم‌پوشانی می‌تواند به شما برای طی کردن مسیر موفقیت و رابطه‌ی صمیمی‌تر کمک کند.

حالا سوال اینجاست که بهترین توصیه برای حفظ یک رابطه‌ی خوب چیست؟ مرغ همسایه غاز نیست! چمن‌های آن سوی فنس را تمجید نکنید.

به جای اینکه مدام در حال تمجید و تعریف از دنیای بیرون و رابطه‌هایش باشید، تمرکز خودتان را بر روی بوته‌ی خودتان بگذارید. به او آب و غذا بدهید تا سبز شود و سبز بماند.

قدردان شریک‌تان باشید و به آرامشی که با حضورش در زندگی‌تان موجب شده به چشم دستاوردی که کسب کردید و اکنون فقط کافی‌ست کنج اتاق قابش کنید نگاه نکنید. بایستی که زمان بگذارید و هر روز به او نشان دهید که وجودش برای شما اهمیت دارد.

اگر رابطه‌ای را از دست می‌دهیم، دلیلش تنها این نیست که رابطه‌ها بعد از مدت مشخص و افتِ شور اولیه، شروع به پژمردن می‌کنند؛ بلکه عدم توانایی ما در حفظ این شور و سبز نگه داشتن این بوته گناه بزرگ ماست.

وقتی ماشینی را هل دادید و روشن شد، بایستی به آن سوخت برسانید. اگر فکر کنید که با بی‌خیالی باز هم تا ابد روشن می‌ماند، دیر یا زود بنزین تمام می‌کند و خاموش می‌شود.

کتاب پنج زبان عشق شاید شروع خوبی برای ساختن یک عشق پایدار باشد. می‌توانید آن را از کتابراه به صورت قانونی و با تخفیف بسیار خوبش به قیمت هزار تومان بخرید: لینک خرید

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد