خلاصه‌ی کتاب پرفروش به سرانجام رساندن کارها از دیوید آلن

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

خلاصه‌ای از کتاب: به سرانجام رساندن کارها از دیوید آلن

هنر بازدهی بالا بدون استرس

ترجمه خلاصه: ایمان امینی

کتاب حاضر، خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات کتاب پر فروش به سرانجام رساندن کارهاست. این کتاب متدی با نام GTD را برای انجام کارها به شما آموزش می‌دهد که توسط آن می‌توانید استرس خود را مدیریت کرده و سپس با تمرکز صد در صدی بر روی کاری که «اکنون» انجام می‌دهید، بازدهی خود را بالا ببرید. مطالعات زیادی نشان داده که انسان قابلیت انجام همزمان چند کار با یکدیگر را ندارد هیچ، برعکس زمانی که شما تلاش می‌کنید چند کار را به صورت همزمان انجام دهید، بازدهی خود را تحت تاثیر منفی این رویکرد قرار خواهید داد. در این کتاب می‌آموزید چطور ذهن‌تان را از افکار مزاحم رهایی بخشید، و با تمرکز بر روی کارها، آن‌ها را به بهترین نحو و با بالاترین سرعت به سرانجام برسانید.

ولی در این کتاب چه خواهید آموخت؟

با ساخت روش‌های ساده‌ای مثل «تفکر در باب نتیجه» و مشخص کردن قدم‌های بعدی، متد GTD یا «انجام دادن کارها» به شما کمک می‌کند تا وظایف مختلف، در پروژه‌های گوناگون، از کوچک تا بزرگ را انجام دهید.

از یک پروژه‌ی مهم کاری گرفته تا کارهای پیش پا افتاده مثل خرید هدیه به مناسب‌های گوناگون برای اعضای خانواده، GTD به شما کمک می‌کند تا یک هدف واضح را ترسیم کنید و سپس با قدم گذاشتند در مسیر درستِ رسیدن به هدف، آن را از لیست پروژه‌های با علامت «انجام شد» خط بزنید.

اگر بخواهیم روش GTD را خلاصه کنیم بایستی بگویم: کوچک کردن هر وظیفه به صورتی که بتوانیم در بازه‌ی زمانیِ کوتاهی از پسش بربیاییم؛ آنگونه که کمبود زمان و انگیزه نتواند مانع انجام آن کار شود. این روش به شما کمک می‌کند که در یک حرکت منظم به سمت هدف، از تنش و استرس رهایی یابید.

زمانی که پروژه‌ی خود را با متد GTD ساماندهی می‌کنید، فارق از اینکه کجایید و چه خبر است، می‌توانید قدم‌های کوچک در مسیر درست را در لحظه دیده و بردارید.

این کتاب ابزارهای ساده‌ای برای انجام درست و موثر کارها در اختیارتان می‌گذارد؛ به صورتی‌که استرس انجام کارهای بزرگ، هیچگاه بر شما مستولی نشود.

بعد از خرید این مقاله به صفحه‌ی دانلود نسخه PDF مقالات ایلولا هدایت خواهید شد. در آن صفحه، خلاصه کتاب «به سرانجام رساندن کارها» به همراه چند کتابچه‌ی دیگر تقدیم حضورتان خواهد شد.

13 دیدگاه

  1. سلام ممنون بابت زمانی که گذاشتید
    من واقعا استفاده کردم و صرفه جویی خوبی تو وقت داشتم

    • سلام آقا شهاب. لینک دانلود فایل داخل خود نوشته هست. با این حال من الان براتون ایمیلش می‌کنم.

  2. سلام و عرض ادب. دوست عزیز پرداخت شد. منتظر فایلتون هستم. متشکرم

  3. من پرداخت رو انجام دادم. البته لینک دانلود در حالت عادی باز نمیشه. اگه امکان داره لینک نسخه PDF رو هم بزارید.
    اگه بتونید نسخه کامل رو هم ترجمه کنید طرفدار زیاد داره.

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد