چرا من نتوانم!؟ (منِ قربانی!)

پیام مدیر: تولید محتوای خوب، نیاز به زمان، تخصص، و انرژی دارد و در یک کلام هزینه‌بر است. ما در ایلولا با نگارش، گردآوری و یا ترجمه‌ی دست اول مطالب از منابع موثق و قابل اتکاء، تلاش می‌کنیم تا محتوایی ارزشمند را عرضه کنیم. از طریق باکس انتهای مقاله، در صورت پسندیدن آن، می‌توانید آن را بخرید (در صورت استطاعت مالی) یا برای دوستی ارسال کنید. امیدواریم که از مقاله لذت ببرید!

در سری «چرا من نتوانم» به بررسی اجمالی و کوتاه دلایل اینکه چرا من نتوانم کنترل زندگی‌ام را در دست بگیرم و موفق باشم بر اساس کتاب Why Not Me می‌پردازیم. سعی می‌کنم هر روز یکی از موارد مطرح شده را به اختصار بیان کنم.
منِ قربانی کیست؟ کسی است که دائم در فکر اتصال بدبیاری‌ها به هم و تشکیل یک شبکه‌ی بزرگ در اطراف خود است تا خود را قربانی حوادث نشان دهد، حس دلسوزی در دیگران برای خود را برانگیزد و از زیر بار قبول مسئولیت اینکه «من هستم که سرنوشت خودم را تعیین می‌کنم» در برود.

بسیاری از ما اگر این نوع رفتار را در خودمان ندیده باشیم لااقل کسانی را در اطراف خود دیده‌ایم که اینگونه رفتار می‌کنند. جالب است بدانید که با عادت به طرز فکر «من قربانی» شخص به داخل یک چرخه‌ی معیوبی گرفتار می‌شود که روز به روز این قربانی را به اعماق قربانی بودن فرو می‌برد. به عنوان مثال فردی که خودش را قربانی می‌داند به محضی که با یک بدبیاری معمولی طرف می‌شود شروع به دوختن زمین و آسمان و ربط آن‌ها با بدبیاری خود می‌کند. این کار استرس فراوانی را نیز برای فرد به همراه دارد که باعث می‌شود سیستم ایمنی فرد دچار ضعف شود. ضعیف شدن سیستم ایمنی و مستعد بیماری شدن هم که رابطه‌ی مستقیم دارد در نتیجه با برخورد به کوچکترین ویروسی این فرد از پا می‌افتد و باز شروع به لعن و نفرین خود و اقبال بدش می‌کند.

شما قربانی نیستید. حوادث برای همه اتفاق می‌افتند. بهتر است که کنترل آن‌ها را نه به قضا و قدر که در مشت خود بگیرید.

نوشته را پسندیدید؟ در صورت تمایل از طریق دکمه پرداخت آنلاین (درگاه امن زرین‌پال)، مقاله‌ای که خواندید را به مبلغ ۱۵۰۰ تومان بخرید. بعد از پرداخت به نشان قدردانی به صفحه‌ی دانلود PDFهای ایلولا هدایت می‌شوید و دسترسی یک ماهه به آن خواهید داشت. در کنار نسخه‌ی PDF مقالات ویژه که به مرور بر تعدادشان افزوده می‌شود، یک کتابچه هدیه نیز تقدیم حضورتان خواهد شد. ایلولا، به احترام بازدیدکنندگان، از تبلیغات استفاده نمی‌کند و با تکیه بر فروش مقالات اداره می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد