چرا من نتوانم!؟ (قورباغه را قورت بده)

قورباغه را بخور
صبح به صبح یه قورباغه بخور و مطمئن باش که توی طول روز اتفاق بدتری برات نمی‌افته! مارک توین!

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

اسم کتاب قورباغه را قورت دهید را شنیده‌اید؟ آن را خوانده‌اید؟ من اسمش رو شنیده‌ام ولی هیچوقت آن را نخوانده‌ام! در عوض یک برداشت شهودی از آن دارم که به من بسیار کمک کرده است. در ادامه این برداشت و اینکه چطور به من کمک کرده است را برای‌تان شرح می‌دهم ولی بگذارید پیشاپیش بابت برداشت پرت من از عنوان کتاب عذرخواهی کنم. البته اگه واقعا پرت باشد.

ساعت را کوک می‌کنید و صبح برای انجام کارهایی که چند وقتی‌ست برنامه‌ریزی کرده‌اید بیدار می‌شوید. به محضی که بیدار می‌شوید به خودتان می‌گویید «بذار ایمیل‌هام رو چک کنم. شاید چیز به درد بخوری برام اومده باشه.»، ایمیل که چک شد یک سر به تلگرام یا اینستاگرام هم می‌زنید. «یه مرور کوچولو روی پست‌های دیشب تا حالا دیگه!» سرتان را بلند می‌کنید می‌بینید از برنامه عقب افتاده‌اید. یک حس گناهی دائم با شما کلنجار می‌رود و در نهایت سرخورده از اینکه چرا طبق برنامه پیش نرفته‌اید کلا بی‌خیال آن روز می‌شوید. «از فردا شروع می‌کنم. امروز دیگه خیلی دیر شد. به برنامه‌م نمی‌رسم.»

کم و بیش فردا هم همین بازی را دارید. چکار می‌شود کرد؟ قورباغه را اول صبح قورت بدهید. «آیا می‌دانید!» قورباغه حاوی پروتئین‌ها و ویتامین‌های زیادی‌ست که در انجام برنامه‌های تعیین شده به شما یاری می‌رسانند؟

خارج از شوخی، سر سفره‌ای که کلی غذای خوشمزه و دل‌فریب است، مطمئنا شما دوست ندارید که قورباغه را قورت دهید ولی چون خوردن قورباغه راه رسیدن شما به موفقیت را همواره می‌کند چاره‌ای ندارید.

دو راه پیش روی شماست.

۱) اول قورباغه را قورت دهید

۲) اول غذا و آخر قورباغه را قورت دهید

مطمئنا خوردن غذای خوشمزه با فکر کردن به اینکه در انتها باید قورباغه را بخورید چندان لذت‌بخش نیست. پس بهتر است خیال خودتان را راحت کنید و راه اول را انتخاب کنید و بعد، از مابقی غذا لذت ببرید.

کارهای مهم مقدمند
اگر خودتان را مجاب کنید که کارهای مهم را اول صبح انجام دهید، می‌توانید با خیالی آسوده و فراغ بال از بقیه‌ی روز خود لذت ببرید.

قورباغه تمثیلی از کار سخت است. کاری که برای‌ش برنامه ریخته‌اید ولی نمی‌توانید به سرانجامش برسانید. اول صبح به این فکر کنید که «باید قورباغه را قورت بدم» و به خودتان با هر زر و زوری هست بقبولانید که قبل از چک کردن ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، کاری که باید، را اول از همه انجام دهید. خواهید دید که چک کردن ایمیل و مابقی چیزهای خوشمزه، لذت دوچندان خواهد داشت اگر و فقط اگر قورباغه را قبل از آن قورت داده باشید!

نمکش بزنید! و چون نمک برای بدن ضرر دارد در مصرف قورباغه زیاده‌روی نکنید!

یادتان نرود تگ «چرا من نتوانم!» را دنبال کنید.

7 دیدگاه

    • شما لطف دارید. خوشحالم که ایلولا چنین جایگاه ویژه‌ای پیش شما داره.

    • خواهش می‌کنم.
      خیلی ممنون که می‌خونی و کامنت می‌گذاری.

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد