عشق واقعی چیست؟ (هاف‌پست)

عشق واقعی چیست

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

از هاف‌پست

به خاطر انتقال حس صمیمت، و با توجه به اینکه پست حالت داستانی دارد از فارسی محاوره به جای معیار استفاده شده است!

من و همسرم همدیگه رو از دوره‌ی دبیرستان می‌شناختیم و تنها چند هفته قبل از اینکه متوجه عشق دیوانه‌وارمان به هم شویم با هم رانده وو گذاشته بودیم.

من کاملا هم‌عقیده بودم باهاش و حتی پیشنهاد عروسی خودانگیخته و فوری در وگاس رو دادم (جدی می‌گم). کیم ولی در خصوص امور مرتبط کمی واقع‌بین‌تر بود و خواست تا زمانی برای برنامه‌ریزی بگذاریم.

احساس کردم که بادم خالی شده و گفتم «ما خیلی با هم تفاوت داریم، تو می‌خوای براش نقشه بکشی و من دلم می‌خواد خودجوش و یهویی باشه.»

چشمای کیم گشاد شد و گفت «خب می‌تونه یهویی باشه، فقط بهم بگو کِی می‌خوای یهویی باشه تا من روی برنامه‌م یادداشت کنم…»

یه نگاه عجیب بهش کردم ولی دیدم که واقعا داره جدی می‌گه. احتمالا کیم معنی «یهویی و فی‌البداهه» رو نمی‌دونست.

همونقدر که مضحک به نظر میاد، هر چقدر بیشتر در خصوص این مکالمه فکر کردم، بیشتر به این درک و نتیجه رسیدم که طرح ریختن برای دوست داشتن کسی – یا انتخاب برای دوست داشتن کسی – قشنگ‌ترین چیز در خصوص عشقه.

من یه جایی شنیدم که می‌گفت «عشق واقعی تعهد بی‌قید و شرط به یک انسان ناکامل است»

و حقیقت داره، چه کسی کامله واقعا؟

وقتی همه این امورات گذشت و از روز عروسی فاصله گرفتید کم کم می‌فهمید که با کسی ازدواج کردید که دقیقا مثل شما نواقصی داره. در طرف مقابل هم همین بازی برقراره و اون شخص می‌فهمه که شما مشکلات، ناامنی‌ها، چالش‌ها و نواقص خاص خودتون رو دارید.

اینجاست که می‌فهمید عشق واقعی یک حس خوب و مست‌کننده و یهویی نیست – عشق واقعی یک انتخاب آگاهانه‌ست – یک نقشه و طرح برای دوست داشتن همدیگر در خوشی و غم، در لحظات بد و خوب، در فقر و غنا و در مریضی و سلامت. البته این هم هست که شما انتخاب نمی‌کنید که به سمت چه کسی کشش داشته باشید ولی انتخاب اینکه، عاشق چه کسی بشید و مهم‌تر از اون عاشقش بمونید، با شماست.

جامعه‌ی ما بر روی احساسات تاکید خیلی زیادی داره. به ما یاد دادند که باید احساساتمون رو دنبال کنیم و کاری رو انجام بدیم که خوشحالمون می‌کنه. ولی احساسات خیلی ناپایدار و فرار هستند. عشق واقعی در طرف دیگه شبیه به ستاره‌ی شمالیست که در طوفان زندگی دائم و پابرجاست، از خودش مطمئنه و حقیقت داره. هر جایی که گم یا گیج شدیم می‌تونیم عمق قدرت عشق به چیزی که انتخابش کردیم رو دریابیم.

زندگی پر از اتفاقات ناگهانیه: پس زده شدن، بیکاری، شکسته شدن قلب، ناامیدی، درماندگی، مریضی و مشکلات عدیده‌ی دیگه. نمیشه که هر بار در ازدواج به مشکل برخورد کردیم کل کِشتی رو به امان خدا ول کنیم و بریم. عشق واقعا یعنی غلبه بر طوفان زندگی با همدیگه و دست در دست هم.

وقتی مادربزرگم توی پنجاه سالگیش بود با بیماری تصلب مواجه شد – این مریضی ارتباط سیستم عصبی با بدن رو مختل می‌کنه – فقط طی چند سال کوتاه توانایی راه رفتن رو از دست داد و محصور ویلچر شد. بابابزرگ که رئیس پلیس بود دو سال قبل از موعد بازنشست شد تا هوای مادربزرگم رو داشته باشه. کمکش می‌کرد که همه کارهاش رو بکنه. از چرخ زدن تو خونه تا رفتن به دکتر و دارو دادن و حموم کردنش.

یه بار بابا بزرگ به مامانم گفته بود «دردم می‌یاد وقتی زنم رو تو این حال می‌بینم، تو می‌دونی وقتی ازدواج کردیم فکر می‌کردم که یه سفر ساکت و آروم رو تا همیشه داریم. من حتی تصور نمی‌کردم که باید هر روز سوندش رو خالی کنم. ولی این کار رو می‌کنم و برام مهم نیست چون عاشقشم.»

عشق خیلی بیشتر از احساسات تصادفی و سرخوشانه‌ست. عشق واقعی همیشه قشنگ و ناناز نیست. اغلب، عشق واقعی، آسیتین‌هاش رو بالا زده و گِل و چرک و کثافت چسبیده به دستاش و عرق داره از پیشونیش می‌ریزه. عشق واقعی ازمون می‌خواد که کارهای سخت بکنیم – همدیگه رو ببخشیم و پشت رویاهای هم بایستیم، همدیگه رو توی روزهای سخت و عزا آروم کنیم و به خونواده‌مون برسیم. عشق واقعی ساده نیست و هیچ ربطی به روز ازدواج نداره بلکه خیلی خیلی جالب‌تر و پرمعنی‌تر از اونه.

اخیرا به چندتا نقل‌قول عالی برخورد کردم مثل «هیشکی با انتخاب عاشق نمیشه بلکه شانسیه. هیشکی شانسی عاشق نمی‌مونه بلکه با تلاش عاشق می‌مونه و هیشکی شانسی عاشقی از سرش نمی‌پره بلکه با انتخاب از عاشقی دست می‌کشه.»

هرجایی که من و همسرم به مشکل برخورد کردیم، تموم تلاشمون رو کردیم که عشق رو انتخاب کنیم. مطمئنا ما کامل نیستیم ولی عشقی که امروز تجربه می‌کنیم خیلی واقعی‌تر و هیجان‌انگیزتر از چیزیه که انتظارش رو به عمرمون داشتیم.

در نتیجه هر طوفان یهویی هم که توی مسیرمون قرار بگیره، من مسیرِ عاشقِ همسرم بودن رو انتخاب می‌کنم.

اگه واقعا کسی رو دوست داری و اون هم واقعا دوستت دارید به عشق پایبند بمونید و نقشه بکشید که به سختی براش کار کنید

عشق واقعی
عشق واقعی احساس سرخوشی و یهویی نیست بلکه انتخابی آگاهانه، یک طرح و نقشه برای دوست داشتن همدیگر است، برای روزهای خوب و بد، برای فقر و غنا، برای مریضی و سلامت

طرح ریختن برای انتخاب عشق پرارزش‌ترین کاریه که می‌تونید برای زندگیتون بکنید.

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد