پاک کردن پست‌ها، کامنت‌ها و… در گوگل پلاس بدون دی‌اکتیو کردن

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

اگر از شبکه‌ی اجتماعی گوگل‌پلاس استفاده می‌کنید، شاید برایتان پیش آمده که بخواهید یک فعالیت خاصی که روی این شبکه داشته‌اید را حذف کنید. مثلا پست‌هایی که ارسال کرده‌اید؛ یا کامنت‌هایی که پست کرده‌اید؛ از آن‌جایی که رای شما در نظرسنجی‌های گوگل‌پلاس، برای سایرین قابل مشاهده است شاید بخواهید رای‌هایی که داده‌اید را پاک کنید. اصلا پلاس‌وان‌هایی که بر روی پست‌های دیگران یا حتی کامنت‌های ایشان زده‌اید، اکنون روی اعصاب شماست و می‌خواهید همه را پاک کنید.

خب اولین راه چاره که بعد از جستجوی وب به شما پیشنهاد می‌شود، دانگرید کردن گوگل‌پلاس یا به عبارتی دی‌اکتیو (غیرفعال) کردن آن است. شاید راه‌حل خوبی به نظر بیاید ولی این کار مشکلاتی را با خود دارد. مثلا همه‌ی این فعالیت‌ها با هم نابود می‌شوند و نمی‌توانید یکی را برای حذف انتخاب کنید. یا اینکه تمام کسانی که دنبال می‌کردید را از دست می‌دهید.

پس راه‌حل چیست؟

این کاربر در StackExchange راه‌حل جالبی را ابداع کرده است. ابتدا مرورگر کروم را باز کنید. سپس به این صفحه بروید. در نوار بالا، مطمئن شوید که کاربر درستی را انتخاب کرده‌اید. حالا از منوی کشویی که در حالت RTL (زبان فارسی) در قسمت راست-بالا و در حالت LTR (زبان انگلیسی) در قسمت چپ-بالا قرار دارد، فعالیت مربوطه را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود شامل پست‌ها، نظرات، +1های روی پست‌ها، +1های روی نظرات، +1های سایت‌ها، رأی‌ها، فعالیت‌های مربوط به +1های شما، افرادی که مسدود کرده‌اید، افرادی که صامت کرده‌اید، رویدادها، پرسش‌های رویداد Hangouts on Air می‌شود.

فعالیت مورد نظر را انتخاب کنید و صفحه را با F5 یک بار رفرش کنید که جلوی هرگونه اشتباهی را بگیرید. حالا کلید‌های Ctrl + Shift + J را همزمان فشار دهید. یک کنسول در مرورگر کروم باز می‌شود. اگر کنسول برای دریافت کد از شما باز نشد، به سربرگ‌های صفحه‌ی باز شده نگاهی بیندازید و مطمئن شوید سربرگ Console انتخاب شده است. قطعه‌ی کد زیر را کپی کنید و آن را به صورت کامل در کنسول بچسبانید (Paste کنید). سپس Enter را بزنید.

var intervalIDScroller = window.setInterval(function() {
    document.getElementsByClassName("mUbCce fKz7Od")[document.getElementsByClassName("mUbCce fKz7Od").length - 1].scrollIntoView(false);
}, 10);

اکنون نوبت کد زیر است. کد زیر را، مثل کد بالا، کامل کپی کنید و در کنسول Paste کنید. حالا Enter را بزنید.

clearInterval(intervalIDScroller);
var intervalID = window.setInterval(function() {
    if (document.getElementsByClassName("mUbCce fKz7Od").length === 0) {
        clearInterval(intervalID);
        return;
    } else {
        document.getElementsByClassName("mUbCce fKz7Od")[0].click();
        document.getElementsByClassName("RveJvd")[3].click();
    }
}, 10);

این کد هر چند دهم ثانیه یک بار، یک فعالیت را حذف می‌کند. اگر تعداد آیتم‌های یک فعالیت زیاد است، مثلا تا به حال هزار پست زده‌اید، لازم است که به مرورگر زمان دهید تا کارش را انجام دهد. کار این قطعه کد این است که روند حذف را به صورت خودکار انجام می‌دهد. یعنی دقیقا همان کاری که شما بایستی دستی انجام دهید را به صورت خودکار انجام می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که هنوز از نحوه‌ی کارکرد کد سر در نمی‌آورید، ویدیوی زیر همه چیز را روشن می‌کند:

ویدیو بر روی یوتیوب

4 دیدگاه

  1. من یک دیدگاهی درگوگل گذاشتم
    حالا می خواستم برش دارم
    نمی دونم چجوری
    کمکم کنید

  2. این کد فقط باکس جستجو رو باز میکنه و میبنده
    هیچ اتفاقی نمی افته !!

    • متاسفم جناب ربیعی. اون زمان که پست نوشته شده بود همونجور که توی ویدیو هم مشخصه عمل می‌کرد. احتمالا با آپدیت گوگل‌پلاس باید یه تغییری توی کد داده بشه. سعی می‌کنم در اولین فرصت مشکل را رفع کنم.

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد