چطور بهتر یاد بگیریم | 48 | جمع‌بندی فصل چهارم

چطور بهتر یاد بگیریم

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

به جمع‌بندی فصل چهارم و آخر این دوره رسیدم. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که در این فصل آموختیم را با هم مرور می‌کنیم.

* یاد گرفتیم که چطور از قیاس و استعاره برای درک بهتر مسائل استفاده کنیم.

* کاهال به ما گفت که می‌توانید از یک آدم شرور تبدیل به یک فرد برجسته در دنیای علم شوید و کافیست که نوع نگاهتان به مسائل را تغییر دهید.

* تمرکز برای به خاک مالیدن پوز کسانی که می‌گویند شما نمی‌توانید، می‌تواند انگیزه‌ی کافی برای به جلو راندن شما باشد. همیشه سعی کنید که با اتخاذ استراتژی موثر در مقابل اتفاقات دنیای اطراف، آن‌ها را به سوخت برای پیش بردن خود تبدیل کنید. به عبارتی تامین سوخت لازم برای پیشرفت را از دو منبع مجزا دریافت کنید: ۱) تشویق به جای خود، ۲) انتقادهای از سر حسودی هم به روش دیگر.

* یادتان باشد که اگر جواب‌های خود را دوباره مرور نکنید، در اصل به عمد از بخشی از مغز خود استفاده نکرده‌اید. سعی کنید بین حالت‌های دیفیوس و متمرکز جابجا شوید. مساله را با دید کلی‌تری ببینید و سعی در خطایابی آن کنید.

* استفاده از چک‌لیست برای اطمینان از آماده بودن برای امتحان را فراموش نکنید.

* از متد شروع با مسائل سخت و پریدن بر روی مسائل ساده‌تر استفاده کنید تا ذهنتان در زمانی که در حال حل مسائل ساده‌ترید، فرصت کار کردن بر روی مسائل سخت در پس زمینه برای یافتن الگوی مناسب را پیدا کند.

* تعبیر شما از استرسی که لاجرم به آن دچار می‌شوید، می‌تواند تعیین کننده باشد. به جای اینکه استرس را به ترس از خراب کردن امتحان تعبیر کنید، به خود بگویید که این استرس از شوقِ فرصتی‌ست که با این امتحان به دست آورده‌ام. مثبت نگاه کنید، حتی به استرس!

* برای کم کردن دلشوره از تکنیک تنفس استفاده کنید. دستتان را بر روی شکمتان بگذارید و شروع به نفس کشیدن عمیق کنید. بر روی آن تمرکز کنید تا آرام شوید.

* وقتی در یک مساله گیر کردید، کمی چشم‌هایتان را روی هم بگذارید. به مساله فکر نکنید. به یک جای دیگر از فضا خیره شوید و به مغزتان فرصت بدهید تا تصویر کلی‌تر را ببیند. سپس باز به مساله برگردید.

* خواب شبِ قبل از امتحان بسیار مهم است. کتاب را ببندید، با تکنیک تنفس استرس را از خود دور کنید و سعی کنید که یک خواب خوب برای خاطر خود و موفقیت‌تان هم که شده بروید.

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد