دزدانی با کلاه سفید ۷۷ میلیون دلار از شبکه Ethereum را دزدیدند و سپس

Ethereum

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

دیروز یک هکر دومین سرقت بزرگ اسکناس‌های دیجیتالی را انجام داد. به ساعت 12:00 PST یک هکر ناشناس با استفاده از یک نقص حیاتی در کیف پول مربوط به شبکه Ethereum و خالی کردن سه کیف پول بزرگ بیش از ۳۱ میلیون دلار در عرض چند دقیقه پول به سرقت برد. چند ساعت دیگر لازم بود که تموم ۱۰۵ میلیون دلار موجود در آن کیف پول‌های آسیب‌پذیر خالی شود.

اما یک نفر آن هکر یا هکرها را متوقف کرد.

به محضی که زنگ خطر به صدا در آمد، یک سری هکر کلاه سفید از جامعه Ethereum دست به کار شدند و به آنالیز حمله‌ی صورت گرفته پرداختند. آن‌ها متوجه شدند که نه‌تنها حمله برگشت‌پذیر نیست، که میلیون‌ها دلار دیگر نیز در خطر است. زمان در مضیقه بود؛ و تنها گزینه‌ای که به نظر آن‌ها رسید، دزدیدن بقیه‌ی پول‌ها قبل از دزدیده شدنش توسط حمله‌کننده بود.

با استفاده از همان آسیب‌پذیری، هکرهای کلاه‌سفید تمام پول باقی‌مانده را هک کرده و حساب‌ها را خالی نمودند. در نهایت دست هکر برای دزدیدن ۷۷ میلیون دلار باقی مانده در پوست گردو ماند.

سپس به رفع مشکل امنیتی مربوط به کیف پول‌ها پرداختند و اکنون در حال برگرداندن پول‌ها به حساب‌های افرادند.

گاهی در همان لحظه که امیدت را به انسانیت از دست می‌دهی، یک نفر آبروی آدمیت را می‌خرد. به احترام این هکرها کلاه از سر برمی‌داریم. هر چند یک سری بدبخت شدند رفت…

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد