۷ دقیقه ورزش

۷ دقیقه ورزش
۷ دقیقه ورزش

اشتراک وفاداری

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

ضرب المثلی هست به این مضمون که گاهی طرف از سر سوزن رد می‌شود ولی گاهی از در دروازه هم رد نمی‌شود. حالا این شده حکایت بسیاری از ما. برای حفظ سلامت خود برای چیزهای خُرد چنان وسواس به خرج می‌دهیم که گاهی فراموش می‌کنیم فاکتورهایی برای تعیین سلامت ما وجود دارند که می‌توانند صدها برابر از آن همه وسواسی که دردسرهای زیادی دارد، نقش موثرتری بر سلامت ما بازی کنند. و البته این موضوع به شدت تحت تاثیر تبلیغاتی که از رسانه‌ها مخابره می‌شود نیز قرار دارد.

بسیاری از ما غافل از این هستیم که چند دقیقه ورزش می‌تواند چنان تاثیر مفیدی بر روی سلامت ما بگذارد که تحریم نوشابه تا آخر عمر نتواند. نمی‌خواهم بگویم نوشابه ضرر ندارد ولی نوشیدن هر از گاهی یک نوشیدنی خوشمزه بعد از یک اسنک دلچسب خالی از لطف نیست. اینکه خودمان را از خوردن و نوشیدن خوشمزه‌جات به طور کلی محروم کنیم و اصل را فراموش کنیم هم منطقی به نظر نمی‌رسد. به خصوص زمانی که بحث میزان تاثیرگذاری مطرح است.

تاثیر مثبت ورزش بر روی بدن، بر هیچکس پوشیده نیست ولی انجام روزانه‌ی آن کمی دشوار است. اول از همه لازم است که مانند هر کار مفید دیگری ورزش را به عادتی روزانه تبدیل کنید. برای این کار به کم و بیش یک ماه تلاش و البته تعهد نیاز دارید. ساعتی در روز را مشخص کنید و به مدت یک ماه هر روز در آن ساعت ورزش کنید. هفت روز اول هیجان‌انگیز است چرا که کار جدیدی را آغاز کرده‌اید ولی به سرعت این هیجان جای خود را به کسلی می‌دهد. هفت روز دوم چالش‌برانگیز می‌شود. در این هفت روز خودتان را متقاعد کنید که بایستی به هر زر و زوری‌ست ورزش را انجام دهید. در هفت روز سوم کم‌کم این عادت در بدن شما نهادینه می‌شود و نتایج مثبت این عادت را در ذهن و جسم‌تان مشاهده می‌کنید. همین نتایج مثبت، انگیزه را برای ادامه بیشتر می‌کند واز آن جایی که این عادت خوب، در شما تثبیت شده، انجامش برای‌تان راحت و راحت‌تر می‌شود.

عادت‌ها
عادت‌های خوب مانند عادت‌های بد، اعتیادآور هستند، با این تفاوت که عادت‌های خوب، خوبند!

ولی همیشه به خاطر هیجانی که برای شروع یک برنامه داریم ما سنگ بزرگ را نشانه می‌گیرم. این اشتباه را من خودم بارها تکرار کرده‌ام. به همین خاطر توصیه می‌کنم که نرم‌نرم جلو بروید. لازم نیست که روز اول چنان خودتان را هلاک کنید که صبح روز بعد نای بلند شدن نداشته باشید، بلکه بهتر است که با یک برنامه‌ی سبک شروع کنید. برنامه‌ای که در طول هفت روز کسالت‌آور دوم، بتوانید انجامش دهید.

۷ دقیقه ورزش

هفت دقیقه ورزش چطور است؟ به نظر خوشمزه می‌آید. و البته این‌گونه که پیداست این هفت دقیقه می‌تواند یک ورزش کامل نیز به حساب بیاید. حداقل ادعای یکی دو جین سایت و اپ طراحی شده برای این منظور این است. حقیقتش من زیاد ریز نشدم تا میزان صحت و سقم قضیه را بسنجم.

Seven
نمایی از برنامه‌ی Seven

انجام آن بسیار راحت است و برنامه‌ای که به شما معرفی می‌کنم برای هر حرکت توضیحات لازم را داده است. شما هر حرکت را به مدت سی ثانیه انجام می‌دهید و بعد از ده ثانیه استراحت حرکت بعدی را شروع می‌کنید. در مجموع دوازده حرکت را بایستی کامل کنید که چیزی بین ۷ تا ۸ دقیقه طول می‌کشد. من شخصا از برنامه‌ی Seven برای این منظور استفاده می‌کنم که طراحی تمیز و مرتبی دارد. برنامه‌ی دیگری هم به نام ‎7 Minute Workout نیز وجود دارد که آموزش تصویری انجام حرکات (روی یوتیوب) را نیز با خود به همراه دارد. اگر به موبایل اندرویدی دسترسی ندارید می‌توانید از وب‌سایت ‎7-min.com به این منظور کمک بگیرید. و اگر مایلید فیلم نحوه‌ی انجام حرکات را به همراه توضیحات برایتان آپلود کنم در قسمت نظرات عنوان کنید تا پستی را به این مطلب اختصاص بدهم.

تنبلی بس است. وقت ورزش است. پا شو…

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد