ربات دندانپزشک

ربات دندانپزشک

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

یک داوطلب شجاع، ایمپلنت دندان خود را به دستان یک ربات سپرد. این ربات دندانپزشک بدون کمک هیچکس این جراحی را انجام داد.

ربات مذکور، دو دندانی که به روش 3D پرینت گرفته شده بود را در دهان یک زن قرار داد. محققان به دلیل کمبود دندان‌پزشک در چین، اقدام به توسعه‌ی روشی برای استفاده از ربات در امور دندان‌پزشکی کردند.

قبل از عمل، ربات در خصوص سر و دهان بیمار به خوبی آموزش دیده و سپس محققان دستگاه را برای انجام عمل، مرحله به مرحله برنامه‌ریزی کرده بودند. این موارد شامل زاویه‌ها و عمق لازم برای جاگذاری دقیق ایمپلنت‌ها می‌شود. بعد از آزمایش روند اجرا، عمل انجام گرفت.

در طول یک ساعتی که عمل زمان بُرد، تیم پزشکی در محل حاضر بودند، ولی هیچکدام به ربات در حین عمل کمک نمی‌کردند. بعد از آن، تیم پزشکی کار ربات را بسیار دقیق ارزیابی کرد.

نزدیک به چهارصد میلیون نفر نیاز به ایمپلنت دندان در چین دارند و با توجه به کمبود دندان‌پزشک هر ساله فقط یک میلیون ایمپلنت انجام می‌شود. علاوه بر آن، زمانی که افراد به اشخاص بی‌صلاحیت برای انجام این کار مراجعه می‌کنند، اغلب با مشکلات اضافه‌تری مطب دکتر را ترک خواهند کرد. ربات‌ها در کنار افزایش سرویس‌دهی و سرعت عمل بالاتر، خطاهای به مراتب کمتری را مرتکب می‌شوند.

برای بسیاری از ما دندان‌پزشک ترسناک است، ولی اینکه ربات باشد یا انسان شاید دُوز ترس ما از او را کمی جابجا کند. نحوه‌ی کار این ربات را ببینید:

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/tIRgS/vt/frame
در آپارت

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=DcKFLYPBLl8?rel=0&w=560&h=315]
در یوتیوب

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد