چرا من نتوانم!؟ (عمل)

عمل

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

رویاپردازی شیرین است ولی پایان این قصه اگر حرکتی در کار نباشد، شیرین نخواهد بود. قصد رسیدن به مطلوب در کنار عمل حساب‌شده حتی اگر به شکست منجر شود، تجربه‌ی خوبی را نصیب آدمیزاد می‌کند. از طرفی شکست خودش پلی‌ست به سمت موفقیت بعدی و یک عمل حساب‌شده‌تر در آینده.
اگر امروز برای رویاهایتان آستین بالا نزنید، فردا پشیمانی به همراه‌تان خواهد بود.

ولی «عمل» به معنی تغییر ناگهانی «سمت و سوی زندگی» در جهتی به سمت «مقصد» نیست، بلکه عمل می‌تواند به تغییر کوچکی تفسیر شود که در رفتار روزمره‌ی شما به سوی آنچه آرزویش را دارید بوجود آمده است.

بگذارید منظور خودم را با یک مثال ساده روشن‌تر کنم. فرض کنیم که یکی از «مقصدهای» شما یادگیری یک زبان خارجه باشد. شاید برای بسیاری «دست به کار» شدن مساوی‌ست با: “فردا صبح کله‌ی سحر بلند شدن و رفتن برای ثبت‌نام در کلاس آموزشی.” هرچند این حرکت ایشان آفرین دارد ولی می‌توان حرکت به سمت «مقصد» را با اختصاص روزانه بیست و پنج دقیقه از وقتی که پیشتر تلف می‌کردید به یادگیری، حتی به صورت خود-آموزی شروع کرد. حتما لازم نیست که تغییرات آنقدر خُشک و خشن باشند که بعد از مدتی هم زمان‌تان را تلف کنند و هم شما را از تب و تاب بیندازند.

حالا چرا بیست و پنج دقیقه؟ در آینده برای‌تان خواهم گفت؛ پس با ایـ‌لولا همراه باشید.

البته عمل، بدون نقشه و بررسی پتانسیل‌هایتان، می‌تواند شبیه به دست و پا زدن در باتلاق هم باشد که هرچقدر دست و پا می‌زنید، انرژی بیشتری مصرف می‌کنید و بیشتر در آنچه نمی‌خواهید باشید، فرو می‌روید. سعی کنید اگر قرار است دست به کاری بزنید:

۱) دلایل خودتان برای شروع حرکت را مشخص کنید.
۲) پتانسیل‌های خودتان را سبک و سنگین کنید و ببینید حاضرید برای هدف تا کجا به پیش بروید.
۳) شکست را پایان راه ندانید، بلکه آن را فرصتی برای یادگیری به حساب بیاورید.
۴) به طریقی، انگیزه‌ی حرکت به سمت هدف را در خود زنده نگه دارید.
۵) حرکت به سمت هدف را هیچگاه متوقف نکنید، بلکه سعی کنید در روزهای پرمشغله، چند دقیقه‌ی کوتاه را به حرکت به سمت هدف اختصاص دهید. فاصله در بین حرکت به سمت مقصد، انسان را دلسرد می‌کند.

در نهایت به یاد داشته باشید که فرصت‌ها برای شخصی که آماده‌ی «حرکت» و «دست به کار شدن» است پیش می‌آید؛ ولی از جلوی کسی که «نشسته» تا فرصت خودش را نمایان کند در جامه‌ای مبدل خواهد گذشت.

یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید:

«بزرگترین سفرها هم با یک قدم (قدم اول) شروع می‌شود.»

یادتان نرود تگ «چرا من نتوانم!» را برای نوشته‌های مشابه پیشین، نگاه و برای یادداشت‌های آینده، دنبال کنید.

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد